15-06-2006 00:00

Ondernemersvereniging introduceert Wokkelen.

De Ondernemers Vereniging Waddinxveen (OVW) introduceert deze week een nieuwe (be)spaaractie voor haar leden en hun klanten. Geen stempels, zegels of elektronische spaarpunten, maar fel oranjegekleurde plastic muntjes maken het winkelen in Waddinxveen plezierig en voordelig. Henk de Bas beaamt dat. “Wokkelen wordt de nieuwe rage in ons Gouwedorp”, aldus de OVW-voorzitter. De actie loopt tot en met 31 augustus 2006.

De Bas: “Klanten van veel Waddinxveense winkels kopen geen Wokkeltjes maar krijgen die gratis bij besteding van 20 euro of 10 euro bij verswinkels als de bakker, slager en groenteboer. Deze muntjes kunnen zij bij dezelfde of de andere plaatselijke winkeliers inleveren tegen fikse kortingen op allerlei producten of voor ander aantrekkelijk voordeel ruilen. Wokkeltjes sparen kost dus niets, terwijl Wokkeltjes uitgeven al snel geld oplevert voor het in Waddinxveen winkelende publiek. Met zoveel voordeel wil iedereen wel Wokkelen.”

Het Waddinxveense Wokkeltje is een fel oranjegekleurd plastic muntje met een diameter van 29 mm. Op de voorzijde staat het logo van de OVW in reliëf afgebeeld, op de achterzijde het logo van een van de elf sponsoren; OVW-leden die, enthousiast over deze actie, dit initiatief financieel ondersteunen. In principe geven alle 80 winkeliers die lid zijn van de OVW van 9 juni t/m 31 augustus Wokkeltjes uit en nemen die ook weer in. “Uitgifte en inname van de (be)spaarmuntjes noemen we gemakshalve Wokkelen", aldus Henk de Bas.

Ter verduidelijking geeft De Bas een aantal voorbeelden. “Stel een klant doet in de supermarkt voor 65 euro aan boodschappen, dan krijgt hij 3 Wokkeltjes. Koopt hij voor 35 euro brood en banket bij de bakker, dan ontvangt hij er ook 3. Simpel toch? Met die 6 Wokkeltjes kan de klant dan weer in een andere winkel korting krijgen op bijvoorbeeld een koffiezetapparaat. Is de normale prijs € 69,95, dan betaalt hij nu € 59,95 + 6 Wokkeltjes. Kijk, en dat maakt Wokkelen aantrekkelijk voor consumenten uit Waddinxveen en omgeving!”

Inmiddels verschenen de eerste Wokkel-advertenties in verschillende regionaal verspreide weekbladen. Sommige winkeliers richtten zelfs hun etalage hierop in. Anderen liften mee met het WK voetbal en belonen hun klanten met een Wokkeltje voor elk doelpunt dat Oranje scoort. Via www.ovw.nu is meer informatie verkrijgbaar over de OVW-Wokkelactie 2006.

—————

Terug